Sunday, July 24, 2011

perkara terbaik yg tak pernah dialami-beyonce

mari update blog yg usia da lanjut ni...hohoho...

1st thing,aku sgt bersyukur pada kakak ku kak fuza sbb da selamat masok ke alam parenthood nyer...omedetou kak!!!sy kandou bile tgk gamba 1st yg cik kokoro amek mase aisya safiyya menghirop udara pertama nyer...gomen,xdapat tgk akak n baby sbb sy di sini..insya allah,next time sy turun sane,nak pelok-cium baby puas2 keh?
rs cam sedikit jeles dan jugak happy bile tgk kak fuza dgn baby nyer...happiness yg patut di jeles oleh sume pompuan di dunia ni tau...
hmm...sono shiawase wo itsu ni nareru no ka na?...
.........tte ikinari kangaettoru...

anyway,dgn jaya nyer aku dpt tgk drama horor dr mula sampai habis smalam!terase satu kemajuan utk diri sendri..ye la,aku ni kan penakot sket bile tgk bab2 mende horor ni kan...

drama cerekarama smalam...bagi aku message die sgt clear: "percaya yg setiap ape yg blaku mesti berpandu pade YANG SATU,kerana dia MAHA BERKUASA"...setiap permintaan mesti hanya pada DIA...dan DIA maha pengampun kepada setiap taubat...

buat aku terpk,kenapa manusia suke pada jalan short cut utk success eh?ma..xyah ckp secare general la kan...aku sendiri pon,bile nak kan sesuatu tu..mesti nak cepat...mesti nak make sure sukses...hmm...sendri jugak xsedar tahap kesabaran sendri kan...na'uzubillah~...camne yer nak train diri sendri lebey bersabar?...

TAPI aku percaya...setiap ape yg dihajati mesti ade doa...cepat dan lambat je...dan bagaimana rupa permintaan itu dimakbul juga bergantung pada diri sendiri jugak...

sometime,what u wish for,aint always come true but,Allah will replace its something else even more better that what you wish before... :)

.....quote yg aku selaloo akan keep on remind pade self aku bile mane aku rs nak berputos asa...rs nak mengalah dan let go...dan dari quote ni will remind aku aku kene bersyukur dgn setiap yg aku ada sekarang...even mungkin kadang terase macam ada yg tak cukop atau kosong,tapi still
it IS ter-best yg aku peroleh kan? :)

hmm..kadang2 drama horror pon byk bg pengajaran selain dr drama2 biase aku tgk kat tv kan?
now i know...

till then,slamat beramal utk diri sendri...

No comments: