Sunday, February 13, 2011

adekah pompuan lawa rock?-keri hilson


driving...
yer aku satu ketika dlu sgt sgt sgt saaaangatttttttttttttttt la xsuke bawa keta....klo xde sbb yg mmg kritikal,aku rs mmg sampai skang lesen yg aku ade ni kompom buat jd hiasan lam dompet aku jek...

time blajar nak amek lesen dlu,aku bleh stress nape la kene bawa kereta sbb rs cam bahaya sgt sgt2...dgn rs pelik camne org bleh bawa keta dgn straight padahal aku bw mesti zigzag...da la tu,time blajar tu,aku mmg bergantung 100% prektis kat skolah memandu jek..xde nak prektis2 kat umah sbb time tu aku sorg2 dok shah alam...tapi,yg paling xleh lupe,a few days be4 nak kene test,kawan aku MIN dan ibu nyer la yg tolong ajar aku..biler igt balik rs terharu sgt2...tgh2 malam tu,mak min ngan min ajar aku bwa kete,then dr malam tu br la aku paham sket nak riverse tu mcm mane...

time test lak,1st time test xpass part corner turning...heh.aku xamek corner main masok jek...terlanggar tiang,maka die pon goyang2..TAPI x jato yer rakan2...skali akak JPA tu kate,turun2 da xpass,amek lagik..huhu...seb baik test jalan raye..dpt route senang dan pakcik jpa tu baik,xbyk songeh...so,2nd test akhirnyer aku pon lepas...

then aku peram lesen aku ade la dekat 6bulan...hohoho...series,pas test tu,aku mmg still xreti bw keta lagi..even ayah aku pon risau nak lepaskan aku bw keta yg ade kat umah ni...sampai la nak dekat2 raye,tetibe nak bli keta..sbb mawari aku da bising2 suh bw gak keta...memule nak bli keta saga,erm...kaler merah...tp tah nape...lalu kat seksyen 18,shah alam tu ade keta viva,aku try naik trus rs nak keta tu..owh myV mmg cantik,tp depan je la,tang bontot die tu aku xgemar jek...then,ayah aku,bw aku gi kedai pameran die,aku sampai tgk 1round keta tu,trus bg tau ayah aku amek,amek trus yg full spec,auto sbb cikgu keta aku advice aku yg bangang nak tukar gear dn tekan clucth ni better amek keta cam tu...haha..time tu bantahan parents aku amat kuat...mahal sgt la,nnt rosak mahal la ape la,pk byk2 la..aku senang je...klo brg aku da suke,rs cam mampu aku amek jek...cume kaler die jek xberkenan....aku bg je parents aku decide kaler die...

so,da bli keta,skali keta ni dok la digune pakai dekat 3 bulan kat batu gajah,padahal aku di shah alam...mmg xde reason aku kene bw gak keta,sampai la...aku pindah dok skali ngan cik bal kat seksyen 21...haha,mmg gelabah sbb nak gi keje xde transport,mmg plan memule ade transport,turn out to be budak yg aku nak tumpang tu,tetibe berenti mengejot!mmg terkejot la aku sbb kene bw keta....

maka menapak la ayah aku dok shah alam sbb nak make sure aku bleh bw keta pi balik keje...ari last ayah aku nak balik perak,bleh plak aku hampir nak kene ruduk(langgar) ngan treler...giler tu yg mmg menakotkan..so,aku nangis2 ah mase anta ayah aku balik...sbb xde org nak teman aku bw keta...cik bal la yg tolong pujok aku nangis xrenti2 tu..igt balik maloo la plak...hiks...

pernah bergado ngan cik bal,sbb die pakse aku bawa keta...haha...bunguks time tu...

tapi skang,da reti da ulang alik highway,bw org sket2 ke sane sini...cume mane part yg aku rs xyakin,mmg aku xkan bw la keta....dan mende yg paling aku suke skang ialah driving kat highway sensorg!!!aku rs amatttttttttttttttttt tenang dan release segale stress....dan alasan itu la antara salah satu sbb aku akan at least 1blan skali,amek unpaid cuti(aku xde AL la)...driving jumpe geng2 kat sane dan tido 2malam kat shah alam...oh yer...aku suke shah alam sbb suasana die bz tp tenang...hehehe...

so,this month aku skip pi shah alam sbb cuti cny aritu,maleh nak sesak2 kat highway...next month kompom akan ke sane balik....rindu weh nak jumpe kjaja,kak fuza dan utamanyer cik bal...mcm agak pack jadual melawat shah alam next month sbb ade bebrape mission yg kene buat...kene plan nih...

eh.da lari tema crite aku nih?!haha.

tapi tu la.driving sensorg is best!walopon aku masih xreti reverse dan parking.haha

No comments: