Saturday, August 28, 2010

sesuatu yg telah berlaku itu ade hikmah di sebaliknyer...

last week punyer plan balik bandar amat besh!mcm bercuti ke pulau pulak rsnyer...mane x nyer...aku bermalam di rumah berbayar(yer,sblom ini aku menumpang di rumah free)...ditemani plak dgn kehadiran cik bal yg mane telah dihasut oleh dua manusia supaya melakukan tipu sunat di bulan pose...dan kak jaja yg seb baik xde hal ujung2 minggu ...

1st day tu..pi melantak buka pose kat golf club bukit kiara(ye ke?kot salah name tpt sile abaikan la yer)...meriah giler kat situ...cume aku agak xpuas ati dgn 1famili yg berbuke sblah ngan meja kitaorg...mmg la buffet tu maksodnyer "all you can eat"...tp stgh org menganggap buffet ni cam "take all you want to eat"!giler membazir tahap aku tak tau nak ckp camne...sampai at last food yg xmakan tu dibuang camtu je...kot kalo lebey xmakan tu portion sket2 xpe lg..ni da mcm ko amek 5 pinggan food than ko makan sesudu jek..pastu buang?!HUISH!
oleh itu rakan...kot nak makan byk pon mase buffet berbuke...berpade2 ah...amek food tu dlm portion sendri rs bleh baham da la ye...

next day nyer...kami ke bukit jalil melawat newly wed sorg ni...aish..."sesuatu telah berlaku" dan naseb baik ,sesuatu itu tidak melibatkan nyawa2 org lain....hahaha..series!ni dialog yg tersebut semase dlm kejadian sesuatu ini!time ssuatu tu..aku da xleh pk ape dah ekcelli..dlm otak aku dok bayang rm800 melayang...seb baik la time tu kfuza dan wira-nya dtg menenangkan keadaan aku dgn memberi harapan bahawa xsemesti nyer rm800 akan dikuarkan utk membaiki sesuatu itu...cuak mmg cuak sbb tetibe aku terbayang padan muke aku sbb degil sgt nak gak balik bandar,padahal parents kata tok sah...

tapi...alhamdulillah...
ankel workshop-dekat-umah-kfuza telah menjadik penyelamat alam semesta dan pelingdung kepade makhlok sejagat(itu aku rs mase itu)...keadaan telah pulih dan lebih baik dr sebelomnyer...hoyeh!

konon aku berplan sbb igt geng2 sume sebuk,aku nak menghabiskan percutian dgn berehat di dlam rumah berbayar sensorg..tp xsangke plak meriah giler dgn mereka2 ini...last day mase kat bandar,gi amek peti es yg aku da lame parking kat umah kakjaja...singgah kilang lame..dan terase mcm sgt femes sebentar sbb ramai giler kua dr opis jumpe aku kat lobby kilang...siap GM pon muncol jugak tanya khabar aku...aaaa~rs giler giler rindu nak keje tpt lame dan bersame2 dgn geng2 di sane...byk perubahan pade geng2 aku ni spanjang aku jumpe derg...

now.
stuck back here again.
till next trip balik bandar.

tanoshimini!

No comments: