Friday, January 23, 2009

sedang berusaha...aihhh!

da nk abeh pon bulan satu yek...aku rs spanjang x tulis blog ni..ade mcm2 mende blaku sebenarnyer tp apsal aku makin xrajin nak note kan kat sini eh?adekah ini petande aku da makin tue?

aa...ye kot.

tgh2 mlm ni aku terimbas mende2 yg xpatut aku igt dan pk...like ape yg aku da buat dlu,skang ni ngan akan dtg...tgh2 berpk tu..bleh terase sebak sendri...yerrrrr....nak tua ni kan(xde la tua sgt pon klo nk kire sebenarnyer)..air mata aku cepat je nak mengalir...still,rekod nangis depan org tu xde lagik la...slalo nyer bile sorg2 mmg pantang sket,kua la air mata...even tgk org race yg tayang kat tb,aku sometime bleh mengalir mate tgk org tu berusaha nak menang race die...

then,aku br terperasan dgn org sekeliling aku emm..ye la,most of kawan aku byk yg da berubah dlm cara berfikir,so secare xlangsung mengubah perangai derg...ke aku yg berubah sebenarnyer? ke aku yg da ketinggalan zaman,berfikir cam org2 dlu?...byk yg berfikir hal2 yg bg aku da jelas nyata xpayah nak di nafi2,tentang/bantah...sampai aku nampak cam ade sifat tamak bile derg beri pendapat...balik2...root issue ade lah pasal DUIT...ye la,ye la...duit tu mmg penting ...xde duit susah nk idop..tu satu kenyataan yg aku mengaku la...cume..
is everything have to revolves around MONEY?
hmm...tp kene tgk pade reason knape derg fikir cenggitu gak kan?maybe aku xbrape paham pemikiran derg sbb aku blom berade di situasi cam derg...*anggok2 pale*
off topik tu..ke next topik...
aku ade satu perasaan yg sgt inferior bile berdepan dgn sorg ni...aku pernah crite kat kawan aku,tp maybe derg igt xbrape series tp ekcelli mmg betol2 aku rs ni...aku rs diri aku kecikkkk sgt bile depan beliau...kecik means terase rendah diri...rs cam level die tinggi giler dr aku...aku giler respek die cr die bw diri,how die manage every thing dlm idop die..mcm mane die stabilkan antare minat dan plajaran...series,respek dan sedikit jeles :p!bile berdepan dgn sorg ni,aku akan rs setiap mende yg aku buat ke kua pendapat ke mesti rs cam die xsuke...bleh x terase kadang tu yg die xsuke tgk muke aku sbb aku xlawa...bleh terase die xbrape nk berckp/sembang sgt ngan aku sbb aku ni berfikiran sgt bungok...pendek kate,aku berase die xsuke akan aku ni...haha bleh?
tapi,beliau tatau pon masalah aku ni dgn die...psl aku depan die blagak cam biase jek...eii!aku kan macho!series....SETIAP kali klo die ade,aku akan rs inferior ni!
asal ah?!

next.
skang sume dak final tgh sebok menyiapkan thesis memasing..aku pon same...tgh2 sebok ni la..dtg tensen..pastu dtg la penyakit merepek aku...tgh busy tu la nk belagak mcm x busy!mase ni la nk bersuke ria,mase ni la nak dokkk mlangot,mase ni la nak wat mende merepek2..mase ni la dtg plak die(maa,kankei nai kedo=xde kaitan),mase ni org ajak aku buat tu-ini...
masa aku kene fokus,mase tu la aku didatangi dgn mende2 sampingan!
eh bukan x bersyukur...saje nk bercerita la...
sronok la sebenarnyer sbb byk mende kene buat utk aku penohkan mase/kenangan slagi kat bumi jepon ni..

GAMBATTE!(khas utk diri sendri)

No comments: