Sunday, October 26, 2008

uuwwwah!sy mau BEREHAT!

ngeeeee...nampak x bende kotak2 kaler oren tu?aaaa..tu sebahgian dr pade compartment laser yg aku kendali kan utk research aku utk grad ni haaa...nampak x ade cam paip2 kat kotak2 tu?tu adelah paip2 gas utk menghasilkan laser/gerak laser...yg dlm cam loker puith tu ade gas florin yg mane klo meletop,sume org lam bangunan letrik dep. ni akan jd arwah...

so,tetiap ari dlm 2minggu ni ssampai la aku pon tatau,mase aku byk abeh lam bilik nih...last week paling terok ah,sbb ade sorg sensei dr poland mai dtg nak test reaktor yg baru kitaorg buat utk experimen discharged ata permukaan air...maka,jd lah aku transaletor xbertauliah utk senio aku tu...sian die,aku ni kan xbrape paham mende2 senmon(teknikal) ni,even mende tah aku research..so,ble sensei poland tu tergkan sesuatu lam bi..aku paham sket2,tp nak translate gi bahse jepon mmg ler payah nyer...seb baik la,dlm ayat tunggang-langgang jepon aku tu,senpai(senior) aku tu leh tangkap mende aku nak sampaikan..fuh~

bile da sebok2 ni..aku da mule rs cam semak sgt pale otak..asyik buat mende yg same jek...aku nak BREAK!maji buhsan/rimas ngadap mende same jek..gi skolah pagi2..balik umah da gelap...wahhhhhhhhh..inikah perasaan org yg sebok yg sebenar?..hahaha

maa..enough menagdu mende2 nih.

***************

sejak pindah masok kaikan ni...ble nak masak kene kua gi dapo...kat kaikan ni,dapo kongsi2..so,ble memasak akan bermasak2 lah bersame2 ngan org2 asing dr negare lain...nak kate 90% floor bilik aku ni sume nyer dr china..so,kene kongsi dapo ngan rakyat2 china ini la...

ok.
dapo floor aku ni,mmg xbersih...tp,sbbkan xde pilihan,aku wat tutop mate/idong je la masak kan...bile da masak2 bersame nih...aku ade satu masalah...asal masak je...ade la 1-2 akan dtg kat aku dok tgk aku masak..ayyo!ekcelli xkisah pon...tgk la,tp klo da every time..aishhhh rimas gak den!pastu lauk2 yg kite masakkan bau nyer kuat kan..kenkdang aku rs segan lak masak bile aku nga tumis chili,derg terbatok2...what to do eh?
bia je la...

********************

owh..ade 2 crite menarik kat eigakan(pawagam) ICHI ngan HOMELESS CHUGAKUSEi..mau tgk~~~~

1 comment:

Anonymous said...

cik mas!!!!
aigoooo... xdpt la kite nk komen pasal kenkyuu mu itu sebab kite x lalui nye lg... T___T
tp but dok kaikan, kene share dapur, kene "observed" bile time masak tu...DAH MAKLUM sgt dah...
since rubi dok kaikan masa 1st yr..
mmg SEJIBIK la cam kes ko tu...
wat DERK je bile diorg dok sebok interview byk2 bile kite masak...
kang masak terlupe nk letak garam gula, gara2 ditemuramah byk sgt!!! hu~~~~
good luck mas!