Wednesday, October 08, 2008

mood raye?!naaa...abeh daaa

yeahhhh..lama nyer xsinggah apdet ini blog!minggu raye tu aku agak sebok jugak la..nak raye..nak prektis..nak pindah...ade nomikai...pastu tetibe sebok plak senpai nak BUAT jikken (time aku xde nak wat pape,elok plak xmo buat)...so terkejar2 aku nak buat itu ini..series said,PENAT...agak nyer sbb rotation tido aku yg xbetol ngan ye-la kemas2 brg sbb nak pindah..aku demam-lembik-trus mase malam raye tu...ngan batok2 sket..ekcelli da baik..tp mlm ni batok balik pule...haish~
ari raye tahun ni meriah wooo!1syawal je,for da 1st time 4kali beraye kat jepon i.e. oita ni,tahun ni la 1st time buat ala2 mcm kat mesia,gi beraye tetiap sorg nyer umah...dr siang sampai bawa ke malam makan,makan dan trus makan..sampai lembik aku sbb makan terlaloo banyak...hahaha..alhamdulillah,tahun ni dpt solat raye kat masjid di beppu yg br jek bukak tahun ni...besa woo bangunan masjid tu!samapai arini teringat2 ayam helle-berry kak jaja,ko-e nyer kari mamak(marbelesh!),kfarah nyer kuah lodeh,kuih-muih doub yg berbalang2,soto ayam umah afif/domek yg gune daun kucai instead of daun bawang (haha) ngan murtabak-my-all-time-peberet klina(woosh!yg time ni kulit die besh kak!)..bile dpt makan lagik mcm nih eh?hahaha...
then,sabtu lepas kitaorg buat ala2 sambutan secare rasmi (mcm tahun2 lepasnyer) kat kaikan machi...mcm biase,lauk2 wajib tetiap tahun ngan aktibiti baka-membakar ayam kene ade...cume tahun ni lain macam sket sbb kek raye sampai 5 bijik..kek coklat je da 2-3 bijik!

berbalik pade crite perpindahan aku...erm..next time la yer...
penyakit malas aku da dtg ni...
mekaseh sume yg wish raye kat aku di alam maye nih,kat tepon,email mahupon kad(err..ekcelli xde dpt sebijik pon tahun ni kad raye...sob-sob!)

challo bebeh!