Thursday, September 11, 2008

nak MURTABAK~~~!!!

wooohoooo~~~ lamanyer x apdet blog ni...sebok?aah...kejap sebok kejap xsebok...on and off...lagipon nothing much yg menarik nak di conteng bg org bace...hekhekhek...

slamat blan pose sume!!!

yup,buat 1st time nyer di cuti summer ni(ade la lg bape minggu nak abeh da),spanjang idop kat jepon ni,aku x balik mesia..slaloo sempat la jugak buka pose same2 ngan famili..but kali ni,kanzenni(sepenohnyer) berpose ala-ala org dirantauan...cheewah!bleh kate hampir tetiap ari gak aku dok tepon mak aku kat mesia,mostly tanye "mak masak pe buke arini?"..haha..sampai mak aku pon da nyampah da nak jawap...

ekcelli xde la rs homesick sgt ke hape ke sunyi ke kan...tp ade satu jek yg aku ngidam sgt sgt ni...MURTABAK!uuu~~~xde sapa ke reti buat?frozen kan pos kat sini bleh?mmg peberet aku,time bulan2 pose ni makan murtabak...TAPI...bukan sume jenis dan tempat nyer murtabak aku makan...aku nak yg jual kat pasar malam selase kat batu gajah sane...ade sorg pakcik ni nyer yatai(gerai)..die nyer murtabak mmg marbeles...sejak aku kecik sampai besooooo ni mmg makan murtabak die jek..yg lain nyer gerai stakat ni yg aku pernah makan...sume xleh lawan ngan yg pakcik nih nyer murtabak...(ngade plak demand2 ni)

nak wat sendri?bukan xpernah try..da try 2-3 kali da..tp mmg FAIL!aku xreti nak wat die nyer kiji(roti/tepong) dan bleh la dikaitkan,aku xreti nak wat roti canai sendri...da try,asik2 roti nyer jd sejenis makanan lain...hahaha..series aku xtipoo..so,klo nak sgt makan ala2 cam roti chanai,aku oder jek yg frozen kat kedai online tu...
aaa...ok psl mende2 makan...sblom blan pose aritu,kita org geng2 oita ni ade meng-camping-kan diri kat nabeoka...apetah name camping site tuh...tapi jalannyer sunggoh mendugakan mental fizikal aku...ala2 cam jalan nak gi cameron highlands mase aku kecik2 dlu(skang ni da ade jalan baru..)..sronok!camping tepi laut..tapi aku mandi dlm parit buatan..emm...parit tu adelah aliran air gunung yer..mmg dibuat utk mandi yerrr....

then mcm biase meng-sekolah kan diri..dan akhirnyaaaaaaa~~~ sempai(senior) research aku sudah mula mau bersembang-ramah-mesra ngan aku...tamat da penyabaran aku slama ni..igt senang ke nak berkomunikasi ngan org yg pendiam-stright-face ni?woooo...mmg mencabar emosi aku tau!

pastu lak br2 ni ade surprise party my beloved-gitar sensei..hehehe...berjaye gak aku ngan member2 musik aku menipoo beliau seminggu sblom party tu...tp hampir nak ter-bareta(pecah tembelang),bile time nak gi tpt party tu,syo-nin(sensei aku tu) nampak aku tgh tunggu member aku kat machi(pekan)...ekcelli,aku prasan die lalu tp aku buat2 xnampak je la...nak nyurok da xbleh sbb,mmg sah2 la die bleh kenal aku sbb kepale aku kaler merah time tu( ie. tudong)...bile sampai syo-nin jerit kat aku..."sah la td awak!isk,sy igt awak xterlibat,rupenyer awak pon master mind gak!"..aku jawap "mmg la sy,da kepale sy jek yg colorfull dlm oita ni" trus kene ketok pale dgn syo-nin sbb sume org gelakkan die...maaa that night is the most unforgetful nomikai-cum-besday party spanjang dok oita ni! =)

and last,k.ela,my new blog member ade tag2 aku ni..so aku pon membalas nyer lah
sape nak di tag?
1)syun oguri 2)matsu jun 3)orlando bloom 4)pink panter 5)mickey mouse

yey!

2 comments:

Blank said...

Hello Mas,

cakap pasai murtabak tu kan. Sy rasa lebih baik sy hantar pakcik tu serta gerai nya ke tempat kamu supaya kamu dapat merasakan murtabak panas lagi best.

Sy pula suka makan ketam lemak hmmmm.

err_quek said...

wahhh..antakan laaaa..hahaha
ketam masak lemak?!aishhhh saye tau sedap gulai tu..tp masalah nyer sy xbrape dpt memakan nyer sbb sy masih xpas nak kopak kulit ketam tu :( huu~~~