Tuesday, May 01, 2007

pelik ke?x lah..biase jek!

hehe..br ade rs nak menaip...utk memenuhi hasrat rakan ku selang sblah umah neh.ni haaaa..mende pelik aku..xsume la,sebahgian je..xkan nak citer sume...maloo ah beb!

1) dlm sehari dlm idop aku..mesti tgk tb!xkisah la citer mende pon...tgk citer kat internet lain ah...kebiasean nyer stat kul 7 smpai 9...klo time xm dipendekkan sampai 8 .ye la.aku neh salah sorg mangse teknologi.sbb ape aku bleh lepak je kat umah?sbb ade tb!seb baik ade 3channel besh je kat umah aku,klo ade byk chanel..mmg bertambah waktu menonton tb aku...yes!i am a tv-addict!

2)aku suke bace novel.novel2 yg berkisar ringan2 jek...yaaaa....apabila aku ingin mendapat kan sesebuah buku crite itu,maksud nyer bile nak dibeli...aku ade style aku sendirik...
1st:tgk cover(menariks je aku capai)
2nd:tgk tag harge die
3rd:belek 1-2page pertame
4th:bace ending die(klo happy ending je aku akan trus ke step strosnyer)
5th:belek2 2-3page tgh2 page buku tuh(da dpt idea crite die camne,br aku aim
buku tu)...

3)susulan dr style di atas..hehehe...ni pulak care aku menonton crite berbentok cd ke dvd ke mende2 yg telah dirakan yg bleh main sendirik kat komp...
1st:tonton beberape minit 1st crite tu sepenoh perhatian
2nd:mane part2 yg xberkaitan sperti watak2 yg buhsan,atau adengan yg x excited,aku akan skip
3rd:utk lebih drastik,bile da sampai klimaks crite,aku akan stop kan kejap..then trus ke beberape scene minit terakhir crite utk mengetahui kesudhan nyer.klo kesudahan nyer mengecewakan..maka,abis la crite tuh aku tonton tanpa sambong2 yg mane xtgk td.
hehehe..thats y aku bleh mengabiskan tonton drama 17episode dlm 1mlm sahaja !=D

3)aku xbrape suke org tolong aku memasak.yg ni aku ikot prangai mak aku kut.bia la byk mane pon,klo dpt buat sorg,aku buat sendri sbb ntah..rimas byk tangan pastu nak suh org buat ini-itu...amat pantang klo org itu meng-kaco mende yg aku duk bia menumis lam kuali...satu lg,sbb nnt aku takut terlupe nak letak mende ape lam food yg aku masak.

4)pas masak...mesti clear-kan sinki dapo ngan lap dapo jua...xsuke bia..tp pas makan,xbasuh pinggan tu biase ah buat :p!..dan yg wajib...LEPAS MASAK MESTI MANDI...yg ni...mmg habit aku...klo xmandi,aku akan terase badan aku bau minyak mase masak tu...

5)aku suke bising2...celik mate je..ade lah bunyik2 yg kuat dr umah aku...tb ke lagu2 ke...xleh senyap2...sunyi... =(

6)ni laast ah....maloo sebenar nyer....tp.sume rakan2 aku da tau da dan derg mengenali mende ini...
hahaha..inilah bantal busok ku!aku import bantal neh dr mesia tuh...allo!aku basuh k!bukan sbb bau tau,aku suke bantal neh...tp,..emm...tah..bantal neh kene ade setiap kali nak tido...klo x dipelok,aku akan letak kat pale,xpon ,letak je kat tepi...mesti ade!aku amat pantang org sentuh bantal neh..bantal lain xpe,yg neh xleh!...neh bukan bantal busok biase tau..neh spesel woooo...exklusif lagik...ekcelli neh cussion ruang tamu umah kat mesia...tah sbb aku berkenan sgt mase kecik2 dlu bantal neh...aku curik jd bantal busok sendrik.hiks!bantal neh,kemane2 aku menetap,akan aku bawa.kat asrama,kat kolej(aaj) even ke jepon!kenkawan satu dorm,satu bilik,se-kolej derg akan recognize bantal ini..hahaha..bangge nyerrr*grinned*

ok.sket2 crite da ah...

8 comments:

Acid (mojiah709) said...

intan,

my bad habits beli nak membeli atau membaca majalah ialah membaca dari last page.

kalau rasa bosan, letak balik dan tak jadi beli hehehe

err_quek said...

hah!rupenyer kiter se-spesis!yeahhhh!u rock man!hahaha

avie eicca said...

samalah kita bertiga...buku kimia pun baca dari belakang..tu yang "skor" melangit tu..btw, akak baru habis exam:)

-bantai busok kak baru je kena buang..huhuh-

Anonymous said...

uhuhuh..
membace blog ko mcm menbace tulisan seniri..
mane xnye, ko nye habit tu sejibik cm rubi jek!
ade la yg chigaunye..demo hotondo onaji da yo!
bantal busuk xde la kan..XP
tp kalu celik mate je umah dh berbunyik tu samelahh..
rubi bukan tv-addict kot..PC-addict..!!XD

lunabella said...

haha dah update da pong!
sume org,dont dare to touch her bantal peluk or u kena cekik..haha..

err_quek said...

k.marina:..hahaha...miss u lorr...

rubi chang:..hah!udah sehat kamu?

bal:ahehehehe..u must know la pasal i pernah cekik u,suatu ketika dlu..muhahahaha

Anonymous said...

alhamdulillah..=D

AbGJaS said...

Hi Mas,
Lama dah Mas simpan bantal tu? 10 tahun? Ada agaknya bebudak lelaki yg ada bantal 'busyuk' ni ye?