Tuesday, March 04, 2008

pu-ro-mi-su...

boring plak arini,taip sket la
ape kah pendapat korg klo...ade la kawan korg berckp camni(contoh nye lah):

1:nnt aku crite kat ko ek
2:kang aku tepon
3:bile ade mase.kite jumpe la ek
4:aku chat ngan ko later
5:esok2 aku masakkan steak ayam untok ko
6:bla~bla~bla^...ek

xke korg rs org tu seperti memberi harapan atau dgn lebih tepat nyer lagik,berjanji atau klo xpaham dlm BI nyer,PROMISE?

bukan pe,aku slalo menjd org yg dibuat janji ni...the person yg berharap mende yg dickpkan akan tertunai...tertunggu2,ble la...mende2 yg aku anggap janji tu ditunaikan...dan slaloo nyer,aku akan HAMPA...org yg memberi janji(yg aku assumed) lupe,xamek kesah,ataupon sebenarnyer xberniat pon menganggap mende itu sebagai janji...dan mungkin juga salah aku sbb xigtkan kepade yg berjanji(yg aku assumed) akan mende yg derg janjikan kepade aku..instead,aku just diam,dan menanti2 ataupon buat2 cam xde pape yg blaku...

cume nyer...makan dalam dohhhh (aisey,lame x gune phrase nih)...rs sgt kuciwa dgn derg ni,simpan nyer simpan,sampai kenkdang aku nyampah da ckp ngan derg2 yg suke memberi2 janji2 x-real ni...sampai,aku fed-up..so,ble si penjanji memberi promise-nyer pade aku di waktu yg lain,aku just ckp "ok" dan dlm ati: "heh,mcm la ko nak buat..."

haaa...see!!!ilang da kepercyaan aku yg suci ini(err..over plak) kepade pihak yg memberi janji...xpon,klo tibe time tatasusila aku di tahap rendah...straight jek kua ikot mulot "yee laaa,bleh percaye ke?"*muke xde prasaan*

kenkdang aku rs,salah sendri gak sbb terlalu berharap sgt ke percaye la sgt ape yg dijanjikan(yg aku assumed la)..padahal,itu kenkdang sebagai pemanis conversation jek...kenkadang aku tau da,derg xjanji pon,tapi aku nak jugaaaaaaaaaaakkkk berharap2 dan memberi peluang...pastu,sah2 la,sendri gak yg HAMPA~~~ T_T;

tapi,tu la,kenkdang aku pon xdapt keep promise jugak..so,xleh la nak salah2 kan org2 lain jugak...seperti aku berjanji kepade diri sendiri nak vakuum lantai umah aku ni 2 ari lepas,tp sampai arini x vaakum2 lagik...

komplikated x?

2 comments:

Anonymous said...

hmmm.... laen mcm je bunyiknye tu kak mas.... mata nanka atta you na ki ga suru kedo... hmm, btul tu. bab2 berjanji kalu boleh jgnle diambil mudah. tak elok memberi harapan palsu mahupun dibuat tertunggu-tunggu! neway, we're normal humans rite? kekadang terlupa~~

err_quek said...

aler rubi..saje jek menaip entry tuh..bosan2,terkelua plak adie camtu...